وبلاگ

طرز تهیه کباب کوبیده با سویا

سویا | صنایع غذایی آدلوم

کباب کوبیده با پروتئین سویا یکی از انواع کباب‌های بسیار خوشمزه است که کاملا رژیمی و بدون گوشت قرمز و گوشت مرغ و فقط با استفاده از پروتئین سویا طبخ می شود. این غذایی رژیمی مناسب افرادی است که گیاهخوار هستند یا اینکه برای حفظ سلامتی بدن خود پرهیز غذایی خوردن گوشت قرمز دارند. شما با خواندن این مقاله به سادگی می‌توانید این غذای خوشمزه را در منزل درست کنید پس با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

کباب کوبیده با پروتئین سویا چیست؟

کباب کوبیده با پروتئین سویا و بدون گوشت جزو انواع کباب‌های ارزان قیمت است که در شرایط اقتصادی امروز طرفداران بسیاری پیدا کرده است. کباب کوبیده اصل جزو  لذیذترین انواع کباب‌های ایرانی است که معمولا با گوشت قرمز چرخ شده گوساله و گوسفندی و پیاز رنده شده درست می‌شود. اما اگر به هر دلیلی تمایلی به خوردن گوشت قرمز ندارید، می‌توانید کباب کوبیده را با پروتئین سویا درست کنید. این غذای ساده و خوشمزه بهترین گزینه برای وعده ناهار و شام است که به طور قطع کودکان نیز از طعم دلچسب آن لذت خواهند برد. شما می‌توانید سویا آدلوم را با بسته‌بندی مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید و با خیال راحت کباب خانگی درست کنید.


برای خرید پروتئین سویا با شماره ۰۹۹۱۹۰۴۸۳۱۰  تماس بگیرید.


فواید خوردن کباب کوبیده با پروتئین سویا

یکی از مهم‌ترین فواید خوردن کباب کوبیده با پروتئین سویا این است که این ماده خوراکی حاوی مواد مغذی بسیاری همچون فسفر، منگنز، مس، تیامین، ویتامین E و غیره است و به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند.

این غذای خوش طعم و مفید برای افراد گیاهخوار گزینه مناسب و سالم خواهد بود و خوردن این نوع کباب کوبیده برای سلامت پوست بسیار مفید است. از دیگر فواید خوردن این کباب گیاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت ناخن‌ها
  • کاهش مشکلات شنوایی
  • تقویت رگ‌های خونی و محافظت از آنها

مواد لازم تهیه کباب کوبیده با پروتئین سویا

مواد لازممقدار
گوشت چرخ کرده500گرم
سویا500گرم
پیاز رنده شده3عدد
نمک2قاشق چای خوری
بکینگ پودر1قاشق چای خوری
فلفل قرمز،فلفل سیاهبه مقدار لازم

مراحل تهیه کباب کوبیده با پروتئین سویا آدلوم

اگر در طرز تهیه آن از چربی گوشت استفاده نشود، بافت کباب شما مقداری سفت‌ می‌شود. به همین دلیل برای نرم‌ و آبدار شدن کباب سویا، می‌توانید مقداری دنبه یا گوشت چرخ کرده به مواد کباب کوبیده اضافه کنید. البته در صورت تمایل می‌توانید کباب کوبیده را بدون گوشت و تنها با سویا و بدون استفاده از گوشت چرخ کرده درست کنید. برای این کار بهتر است مقداری آرد گندم یا آرد جو به مواد اضافه کنید تا مواد کباب با انسجام روی سیخ قرار بگیرند. برای درست این کباب خوشمزه مراحل زیر را دنبال کنید.

کباب کوبیده با آدلوم

مرحله اول: آماده کردن سویا برای کباب کوبیده

در نخستین مرحله از طرز تهیه این کباب، باید سویاها را در درون یک کاسه حاوی آب بریزید تا به مدت چند ساعت در آب بمانند و خیس شوند. سپس با فشردن سویاها آب اضافی آنها را بگیرید و به ظرف دیگری منتقل کنید. برای داشتن یک سویا با بافت نرم و یکنواخت، آنها را با استفاده از چرخ گوشت حداقل دو بار چرخ کنید و درون یک ظرف مناسب بریزید.

توجه داشته باشید که وزن سویاها بعد از خیس خوردن و چرخ شدن باید حدود 500 گرم باشند.

مرحله دوم: آماده‌سازی پیاز

در این مرحله باید سه عدد پیاز را پوست کنده و با رنده ریز خرد کنید. پیازهای رنده شده را بعد از آبگیری در یخچال قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا حالت اسیدی و تند پیاز از بین برود و طعم آن شیرین شود.

مرحله سوم: ترکیب کردن

گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده را یک بار دیگر با سویا چرخ کنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. سپس گوشت چرخ کرده را با سویا داخل یک کاسه بریزید و مقداری نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه به آنها اضافه کنید.

مرحله چهارم: ورز دادن و استراحت مواد

این مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده با سویا آدلوم بسیار مهم است و سبب چسبندگی مواد و آماده شدن آنها برای قرار دادن روی سیخ می‌شود. در ابتدا یک جفت دستکش به دست کرده و عملیات ورز دادن مایه کباب را آغاز کنید. عمل ورز دادن را برای مدت ۱۰ دقیقه ادامه دهید تا مواد به انسجام کامل برسند و با هم ترکیب شوند سپس مواد کباب کوبیده را داخل یک ظرف درب دار بریزید و برای مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله پنجم: آماده‌سازی مواد

در این مرحله مایه کباب کوبیده را از یخچال خارج کنید و در ادامه پیاز رنده شده را به خوبی با آن ترکیب کنید. سپس بیکینگ پودر را به مواد کوبیده اضافه کنید تا دوباره عمل ورز دادن مواد کباب با سویا آدلوم را برای چند دقیقه ادامه دهید.

مرحله ششم: سیخ کردن کباب کوبیده

قبل از شروع به سیخ کردن کباب‌ها، یک کاسه حاوی آب ولرم را کنار دست خود قرار دهید. سپس با دست مرطوب خود یک گلوله کوچک از مواد کباب کوبیده را بردارید. مواد کوبیده را به آرامی و با استفاده از انگشتان دست روی سیخ پخش کنید. دقت کنید که سطح مواد روی سیخ صاف و یکدست شود.

مرحله هفتم: قرار دادن سیخ کباب‌ها روی حرارت

روی کباب‌پز یا منقل حاوی ذغال روشن، سیخ کباب‌ها را بچینید و اجازه دهید تا یک طرف کباب روی حرارت خود را بگیرد و روی سیخ بچسبد، سپس با سرعت سیخ کباب را برگردانید. برای پخت یکسان کباب‌ها هر چند دقیقه یک بار سیخ‌ها را برگردانید تا به اندازه دلخواه مواد کباب شوند. در کنار سیخ کباب‌ها می‌توانید، سیخ گوجه فرنگی و فلفل نیز قرار دهید.

در صورت طی کردن تمام این مراحل کباب کوبیده شما آماده سرو می‌شود.

کباب کوبیده با سویا آدلوم

نکات مهم

  • برای جلوگیری از ریختن کباب کوبیده سویا از روی سیخ، حتما قبل از اضافه کردن پیاز، آب آن را به طور کامل جدا کنید و سپس تفاله پیاز را با مواد کباب مخلوط کنید.
  • اگر جزو دسته افرادی هستید که کباب چرب دوست دارید، علاوه بر سویا به مواد کباب مقداری دنبه یا گوشت چرخ کرده اضافه کنید.
  • روش درست کردن کباب کوبیده با سویا بدون گوشت مانند مرحل پخت کباب کوبیده سویا با گوشت است.
  • به جای پخت کباب‌های کوبیده روی ذغال می‌توانید آنها را داخل ماهیتابه با مقداری روغن سرخ کنید و یک کباب تابه‌ای خوشمزه با سویا درست کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید مقداری سیر یا فلفل دلمه به کباب کوبیده با سویا اضافه کنید تا عطر بهتری پیدا کند.
  • برای سرو کباب کوبیده با پروتئین سویا می‌توانید از نان تازه یا پلو استفاده کنید که بستگی به ذائقه شما دارد.

در پایان باید گفت که کباب کوبیده با سویا به روش‌های مختلفی قابلیت پخت و طبخ دارند. شما متناسب با ذائقه و رژیم غذایی خود می‌توانید این غذای خوشمزه را با استفاده از گوشت و بدون گوشت درست کنید. جهت تهیه سویا با کیفیت به فروشگاه آدلوم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *